سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ورودی های 88 کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز

چگونگی فیلترگذاری شخصی بر روی سایتهای مورد نظر و

نظارت بر نحوه استفاده از اینترنت با استفاده از برنامه اینترنت اکسپلورر:

......

احتمال تاثیرات ISP امروزه با وجود فیلتر شدن اینترنت اثرات نامطلوب آن بر روی افراد ، خصوصا افراد کم سن و سال تا حد زیادی کم شده است. با این وجود، ازدیاداینگونه سایتها احتمال این را که سایتهایی از فیلتر در امان بمانند افزایش داده است. از سوی دیگراحتمالا پیش آمده که بخواهید سایتهای اینترنتی خاصی برای افراداستفاده کننده و حتی خودتان نمایش داده نشوند. در واقع گاهی اوقات لازم است شما خودتان بخواهید که برای اینترنت فیلتر بگذارید. شاید به نظرتان بیاید که این کار خیلی مشکل است ولی برای این کار شما نیاز به هیچ ابزاری ندارید غیر از خود برنامه اینترنت اکسپلورر که در هر کامپیوتری موجود است! در این مقاله قابلیتهای نسخه 6 اینترنت اکسپلورر در این رابطه توضیح داده شده . با این وجود در نسخه های

 بعدی این برنامه قابلیتهای تقریبا مشابهی وجود دارد.

اینترنت اکسپلورر چگونه سایتها را فیلتر می کند ؟

کار بعضی از موسسات امروزی ، ارزیابی سایتهای اینترنتی است. به این ترتیب که با بررسی های مداوم، لیستی از سایتهای نامناسب (رواج دهنده خشونت ، ضد اخلاقی و... ) را تهیه می کنند.

برنامه اینترنت اکسپلورر ، فیلتر سایتها را بر اساس این ارزیابیها صورت می دهد به این شکل که بر اساس یکی از این لیستها و علاقه شما برای حساسیت اینترنت اکسپلورر نسبت به آن موضوعات خاص، صفحات و سایتهای مشخص شده را نمایش نمی دهد.قسمت Contenدر برنامه اینترنت اکسپلورر به این منظور اختصاص یافته Advisor

است.

 برای دسترسی به این ابزار در پنجره برنامه از منوی  Tools  گزینه

 Internet Optionsرا انتخاب کنید. قسمت Contents سپس در پنجره باز شده ، لبه

به نظارت بر محتویات صفحات content در لبه Content Advisor

نمایش داده شده در مرورگر اختصاص یافته است.  . برای

استفاده از این قابلیت کافی است در قسمت مذکور بر روی دکمه Enable کلیک کنید .

ظاهر می شود که Content Advisor با این کار کادر مکالمه ای

دارای چهار لبه زیر است. هر کدام از این لبه ها برای ما دارای کاربرد

خاصی است که در زیر به آن می پردازیم.

چه موضوعاتی را میتوان فیلتر کرد ؟

چهار گروه از موضوعات قابل فیلتر کردن ( Rating)را در لبه اول می بینید و می توانید سطح حساسیت نرم افزار را به آنها به تمایل خودتان تنظیم کنید. با انتخاب هر موضوع و با حرکت دادن دستگیره موجود در زیر این موضوعات میزان حساسیت نرم افزار را می توان تنظیم کرد.هنگامیکه آدرس یک سایت را که نرم افزار به موضوعات موجود درآن حساس شده را وارد کنیم پیامی مبنی بر عدم اجازه نمایش آن روی صفحه ظاهر می شود و در واقع آن سایت فیلتر می شود.

توجه داشته باشید که هر مقدار دسته را به سمت راست بکشید میزان حساسیت نرم افزار نسبت به موضوع مورد نظر کمتر خواهد شد.

لیستی از سایتهای مورد اعتماد و غیرقابل اعتماد تهیه کنید :

 

در کنار مشخص کردن موضوعات مورد نظر برای فیلتر، در لبه بعدی می توانید عنوان دقیق سایتهای Approved Sites یعنی قسمت قابل اعتماد خود و سایتهای غیر قابل اعتماد و غیر دلخواه را مشخص کنید. بدین ترتیب که پس از تایپ نشانی سایت مورد نظر ، با زدن دکمه Never آن را به عنوان قابل اعتماد و با زدن دکمه Always دکمه

عنوان غیر قابل اعتماد مشخص کنید.

تنظیمات عمومی :

موضوعات مختلف بسیار مهمی در لبه بعدی یعنی لبهGeneral برای تنظیم وجود دارد :

دو تنظیم زیر وجود دارد :  در قسمت User options

 با فعال کردن قسمت "Users can see sites that have "no rating به افراد اجازه می دهید که سایتهایی را که درجه بندی نشده اند (نه به عنوان سایت قابل اعتماد مشخص شده اند و نه غیرقابل اعتماد) را ببینند.

با فعال کردن قسمت "Supervisor can type a password toallow users to view restrictcontent "ed  

هم این اجازه را به مدیر سیستم می دهید که با زدن یک رمز به خصوص اجازه دیدن سایتهای فیلتر شده را به کاربران بدهد.

رمزی را وارد می کنید تا به عنوان مدیر سیستم "Supervisor password " تعریف شوید. اگر بر روی تنظیمات خود رمز نگذارید ، هر کسی می تواند آنها را تغییر دهد. برای ایجاد رمز بر "Create Password " کلیک کنید و رمز مورد نظر را  روی دکمه وارد کنید.

می توانید سیستم درجه بندی سایتها را در قسمت  Rating systems تغییر دهید. همانگونه که در ابتدای مطلب گفتیم سیستم درجه بندی توسط شرکتهای دیگری تهیه شده و شما می توانید سیستم دیگری را برای درجه بندی برگزینید.

تنظیمات پیشرفته:

 می توانید تنظیمات دیگری را ایجاد کنید یا در Advanced در لبه

آنها تغییراتی بدهید.


نوشته شده در دوشنبه 89/1/9ساعت 12:19 صبح توسط رنگین کمان نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت




دریافت کد ساعت